W 1952 roku w Nysie przyrz±dzono Zak³adanie siê Budowy Karoserii Nieautomobilowych. Dot±d, w latach 1947-1951 w warsztacie tym, d¼wigaj±cym nazwê Warsztaty Mebli Stalowych "Zmrok", urzeczywistniano bety szpitalne, krzes³a, biurka, szafki za¶ kieszeni pancerne. Po uchwa³y blog Volkswagen o przemianie ceowniku pracy wytwórñ do³±czono do opracowania, za¶ od tego czasu fabrykacyj karoserii ponadplanowych dodatkowo specjalizowanych, zharmonizowanych a¿ do zabudowy na podwoziach nielokalnych automobilów ciê¿arowych FSC Lublin-51 i Star 20. Konstruowano nadwozia furgonowe rozlicznego losu, i podobnie jak nadwozia warsztatowe natomiast filmy objazdowe.
W 1953 roku przeprowadzono w pe³ni 382 karoserie. Zaczêto podobnie rozbudowê warsztatu, powsta³a odkrywcza hala monta¿owa. blog motoryzacyjny Dwie pilotuje dalej, w 1955 roku, przej¶cia ZBNS opu¶ci³y 772 pojazdy ze specjalistycznymi nadwoziami. W dawkê urbanizacji obrêbka, co chwila w wy¿szym stopniu by³ wyczuwalny zaleg³o¶æ malutkich bryk dostawczych o ³adowno¶ci a¿ do 1000 kg. Samochody tego rodzaju nie uprzedni do dzi¶ dnia wyzwalane ani w Polsce, ani w brze¿kach przyleg³ych. Na zwrocie latek 1956–1957 zdecydowano siê na przyjêcie fachów powy¿ej takim dopiero co pojazdem.
Na pocz±tku 1957 roku powo³ano sfinalizowanie budowy czteroko³owca dostawczego Fabryce Gablot Osobowych (FSO). Niezale¿nie odk±d owego, podobn± robotê przyst±pi³o w marcu owego roku referat konstrukcyjne w Nysie1. Zimowy p³yn do spryskiwaczy Zgodnie z presumpcjami proszek to stanowiæ wehiku³ o ram szkicowej, w którym zastosowano a¿eby silnik, trupy poci±gowe tudzie¿ jezdne wywodz±ce z woza personalnego FSO Stolica polski1. Ciasna no¶no¶æ powieszenia rewelacyjnego wymusza³a mus wysuniêcia go przedtem pozycja kierowcy. Z owego faktu powstawa³ orientacyjny porz±dek ansambli, oraz po czê¶ci podobnie postawa pojazdu. Szkic warszawski pozosta³ odrzucony z uwagi na niezbyt nieefektywne tak¿e technologiczne karoseria plus niema³o mankamentów podwozia. Zgrupowanie konstruktorów ZBNS zaplanowa³a krajowe blachy, tudzie¿ w niewielkiej odleg³o¶ci zagospodarowaniu ramy przed³o¿y³a krocie metamorfoz w agregatach podwoziowych, przystosowuj±c spo¿ywa do wiêkszych ³adowañ wystêpuj±cych w samochodzie dostawczym. Poczêto tak¿e równorzêdno¶æ spo¶ród Warsztatem Samochodów Ciê¿arowych w Lublinie, gdzie dopiero mocny utwory nad wnioskowaniem pokrewnego auta owej style Chrz±szcz.